środa, 19 lutego 2020

,,Nigdy nie jest się za starym na spełnianie marzeń." Recenzja ,,Czerwony Notes"

Prawdę mówiąc ,,Czerwony Notes" kupiłam ze względu na niską cenę. Robiłam zamówienie przez Empik i tak wyszło że ją kupiłam nawet nie czytając opisu. Od samego początku spodobała mi się okładka. Była prosta, miała w sobie trochę czerwonego i tajemniczego. Nie wzięłam się za czytanie od razu  tylko dużo później i zachwyciła mnie. 
Książka składa się z dwóch przeplatających się części. Jedna z części opowiada o czasach współczesnych 96. letniej Doris. Jak wygląda opieka nad starszymi osobami według staruszki, o śmierci i samotności. Druga część to wspomnienia starszej pani spisane dla wnuczki jej siostry pisane w pierwszej osobie. Opowiada o swoich losach i krótko przedstawia osoby z którymi się znała. Są to zarazem listy i charakterystyka w jednym. Rozdziały są krótkie, niektórzy bohaterowie występują częściej inni nie. Każda osoba która stanęła na życiu Doris dała jej coś cennego. Coś co nie może się zgubić bądź zniszczyć - wspomnienia. ,,Podróżujemy" z Doris odkąd skończyła 12 lat aż do jej śmierci. Wspólnie jesteśmy w Paryżu, Stanach Zjednoczonych, Anglii i na końcu w Szwecji. Poznajemy pracę służby, modelki a nawet i rybaka. Odkrywamy radosne życie ale niestety te i smutne.Nie dało się nie uronić łzy przy tej książce i nie da się tej książki też i nie polubić. Ze względu na dużą czcionkę czyta się tą książkę bardzo szybko. Jeśli szukacie książki ,,na jeden wieczór" albo coś innego niż zawsze czytaliście to z pewnością jest dla Was. 

,,Nigdy nie jest się za starym na spełnienie marzeń."  - ten cytat powinien Was zachęcić aby przeczytać tę książkę i dowiedzieć się co zrobiła 96. letnia Doris że spełniła swoje marzenie.

Moja ocena tej książki: 5/5 ⭐ 

4 komentarze:

  1. Tytuł już ochoczo uwzględniam w planach czytelniczych. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ta książka mogłaby mnie mocno wciągnąć. Lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może kiedyś, póki co nie mam jej w planach;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, może być ciekawa! Podoba mi się podróż z bohaterem przez całe życie, więc tytuł zapowiada się intrygująco!

    OdpowiedzUsuń